Dalībnieku pārstāvētās valstis: Bulgārija,
Dānija, Nīderlande, Latvija, Spānija, Zviedrija
Darba valoda (-as): angļu
Dalībnieku skaits: 6
Pavasarī
tika izveidots eTwinning projekts sadarbībā ar Bulgārijas bērnudārzu. Pirms
brauciena sarakstījāmies ar uzņemošās skolas vadītāju un citiem brauciena
dalībniekiem. Izveidoju prezentāciju par savu skolu, aktivitātēm, mūsdienu
tehnoloģiju izmantošanu skolā, kā arī par Latviju.
Mācību brauciena laikā bija trīs bērnudārzu apmeklējums. Vērojām
daudzveidīgas nodarbības visos bērnudārzos - gan izmantojot IKT, gan bez tām.
Ļoti daudz šīs iestādes piedalās dažādos starptautiskos projektos, kā arī ir
ļoti daudz vietējas nozīmes aktivitāšu. Bērnudārzā „Bratya Grim” ir neliela
interaktīvā tāfele un katrā grupiņā ir dators – portatīvais vai stacionārais.
Praktiskajās
nodarbībās katrs dalībnieks stāstīja un rādīja savu pieredzi par IKT, kā arī
par savu valsti, izglītību un inovācijām. Bija iespēja vadīt īsu nodarbību arī
bērniem - stāstīju un parādīju īsu filmiņu par skolu, mācīju latviešu tautas
rotaļu.
Tikāmies
ar Shumen izglītības vadības grupu.
Pēcpusdienā
un vakaros bija iespēja iepazīt Bulgārijas tautas kultūru un tradīcijas.
Piedalījāmies ekskursijā pa pilsētu, uz vēstures muzeju un ciematu, kur
cēlusies Bulgārija, kā arī - vīna darītavu.
Katru dienu grupas dalībnieki sanāca kopā – izvērtējām dienā redzēto,
padarīto un kopīgi veidojām grupas ziņojumu. Brauciena beigās ziņojums bija
uzrakstīts. Pēc vizītes tas tika papildināts ar fotogrāfijām, koriģēta
informācija un vēl veikti papildinājumi, izmantojot e-pastu. Arī manu pieredzi
IKT jomā citu valstu pārstāvji novērtēja atzinīgi. Es guvu ļoti daudz vērtīgu
un noderīgu informāciju darbam gan skolai kopumā, gan mācību stundām.
Pēc brauciena esmu iepazīstinājusi savus kolēģus
ar jauniegūtajiem iespaidiem, parādījusi fotogrāfijas un dažādus materiālus.
Pirmsskolas grupā mums jau ir dators – bērni skatās filmiņas, klausās pasakas,
mūziku utt. Man šī iegūtā pieredze ir ļoti vērtīga un noderīga, lai pilnveidotu
un attīstību IKT izmantošanu pirmsskolā un sākumskolā. Daudzas idejas iespējams
izmantot arī pamatskolas klasēs. Mani ieinteresēja Bulgārijā redzētais
bērnudārza muzejs. Tajā apskatāmas lietas, priekšmeti, rotaļlietas utt., ko
kādreiz izmantoja bērnudārza darbā. Tur ierīkots arī interaktīvais stūris, kurā
novietots dators un ir iespējams aplūkot informāciju par citu valstu
bērnudārziem. Pārrunāju skolā par līdzīga muzeja veidošanu, kolēģi teica, ka tā
ir interesanta ideja un labprāt atbalstīšot.
Mācību brauciens bija ļoti labi
organizēts un daudzveidīgs. Iepazinos ne tikai ar pieredzi IKT jomā pirmsskolā,
bet guvu arī pieredzi citās jomās, kā arī jaunas idejas turpmākam darbam.
Mācību vizītes laikā
iepazinos ar Bulgārijas bērnudārza „Bratya Grim” pieredzi informācijas
tehnoloģiju jomā, pedagogu darba metodēm, kā arī ar citu valstu pieredzi
informācijas tehnoloģiju jomā. Bija iespēja redzēt, kā praktiski pirmsskolas
vecuma bērni izmanto Skype, interaktīvo tāfeli, izglītojošas datorspēles, kā
arī piedalās dažādos projektos. Piemēram, ar Skype vienas grupas bērni apsveica
meiteni no otras grupas dzimšanas dienā, dziedāja dziesmu, skaitīja dzejolīšus.
Citā nodarbībā bērni apguva pirmās prasmes strādāt ar interaktīvo tāfeli.
Interesanti bija vērot nodarbību par ceļu satiksmes noteikumiem. Laiks, ko
bērni nodarbībā pavadīja pie datora, bija atbilstošs viņu vecumam.
Interesanti, ka Dānijas
skolās mācību grāmatu vietā izmanto datorus kā informācijas nesējus. Ja vecāki
bērnam to nevar iegādāties, tad skola izsniedz mazu portatīvo datoru. Zviedrijā
skolotājiem pienākas papildus samaksa, ja viņi ir apguvuši papildus zināšanas
un prasmes informāciju tehnoloģiju jomā, kā arī tās izmanto stundu darbā.
Noderīga bija informācija par dažādiem interneta resursiem un iespējām.
Piemēram, kā vienkārši veidot dažādus projektus ar bērnu grupu, kur viņi var
ielikt internetā informāciju, savukārt katrs grupas dalībnieks var papildināt.
Šī vide ir vienkārša un viegli lietojama bērniem.
Iespējams,
ka kādā bērnudārzā Latvijā arī ir līdzīga pieredze. Domāju, ka mums vairāk
jāapkopo un jāpopularizē mūsu pieredze, piedaloties un organizējot
starptautiskus seminārus. Mūsu skolotāji arī ir ļoti radoši. Ja citās valstīs,
piemēram, Dānijā, Zviedrijā un Spānijā resursi ir pietiekami, bet mums nav
pietiekami - mēs, tāpat kā Bulgārijas kolēģi, varam lepoties ar savu radošumu.
Šo radošumu atzinīgi novērtēja visi pārējie mācību vizītes partneri.
Šeit ir saite, kurā var apskatīt fotogrāfijas un arī aprakstu angļu valodā:http://shumen.pbworks.com/w/page/10747762/FrontPage